POS terminálok

Minden, amit egy POS terminál beüzemeléséről tudnod érdemes

A bankkártya, vagyis POS (Point of Sale) terminál beüzemelése kritikus lépés minden kereskedelmi tevékenységet folytató üzletágnak. Egy megfelelően beállított POS rendszer nemcsak javítja az üzleti működést és az ügyfélkiszolgálást, hanem növeli a hatékonyságot és elősegíti az adatok pontos gyűjtését is.

Azonban a rendszerbe állítás folyamata eltérő lehet, attól függően, hogy milyen típusú megoldást választasz. Ez persze különböző POS terminálok esetében eltérően működhet. Lássuk tehát, mire érdemes figyelned, amikor bankkártya terminált üzemelsz be!

1. Válaszd ki a megfelelő POS rendszert!

A beüzemelés első és talán legfontosabb lépése a megfelelő rendszer kiválasztása. Számos különböző típusú POS rendszer áll rendelkezésre, minden típusuk különböző funkciókkal és képességekkel bír.

Mérd fel, hogy milyen jellegű tranzakciókat kell többségében kezelnie a terminálnak, milyen integrációkra van szükséged (pl. készletkezelés, számlázás, online értékesítés, NTAK adatszolgáltatás) és természetesen a költségvetésedet is! Ne felejtsd el számításba venni a rendszer bővíthetőségét, hogy képes legyen tartani a lépést a vállalkozásod növekedésével!

2. Hardver és szoftver beszerzése

Miután kiválasztottad a megfelelő POS rendszert, eljött az ideje a szükséges hardver és szoftver beszerzésének. Ez magába foglalhatja a terminálokat, nyomtatókat (ezek néha külön állnak) és bármi egyebet, amire a rendszer működéséhez szükség lehet. Győződj meg róla, hogy a hardver kompatibilis a POS szoftverrel és megfelel az üzleti tevékenységed specifikus igényeinek!

3. Szoftver telepítése és konfigurálása

A szoftver telepítése és konfigurálása gyakran igényel szakértelmet, különösen, ha speciális integrációkra van szükség. A legtöbb POS szolgáltató kínál technikai támogatást ebben a szakaszban, így ne habozz segítséget kérni, ha szükséges! A konfiguráció során állítsd be az alapvető funkciókat, mint például az adókulcsok, termékkategóriák és árazások, valamint végezz el minden szükséges integrációt más rendszerekkel!

4. Kapjon figyelmet az alkalmazotti képzés!

Ahhoz, hogy a POS rendszer hatékonyan működjön, fontos az összes kasszával dolgozó alkalmazott képzése. Ez magába foglalja a tranzakciók kezelését, a visszatérések folyamatát és minden egyéb specifikus feladatot, amit a rendszerrel el kell végezni. A megfelelő képzés biztosítja, hogy a csapatod képes legyen kihasználni a POS terminál által kínált összes előnyt.

5. Tesztelés és éles bevezetés

Mielőtt teljes mértékben áttérnél az új POS rendszerre, érdemes alaposan tesztelni annak minden funkcióját. Ez segít felfedezni és javítani a lehetséges hibákat vagy problémákat, mielőtt azok az üzleti folyamataidra hatással lennének. Teszteld a tranzakciós folyamatokat, a nyugta- és számlakészítést, valamint az integrált rendszerek közötti adatátvitelt is! Amint minden rendben működik és a csapatod is jól boldogul már, eljött az ideje az éles bevezetésnek.

6. Folyamatos karbantartás és támogatás

A POS terminál bevezetése után is fontos figyelmet fordítanod a rendszer folyamatos karbantartására és frissítésére. Amennyiben bérlési konstrukciót választasz, akkor mindezek benne vannak a havidíjba és nem lesz ezzel további költséged. A legtöbb POS szolgáltató, amilyen a CMO is, folyamatos támogatást és karbantartási szolgáltatásokat kínál.