
Online marketing ügynökség választás: 5 szempont, amit ne hagyj figyelmen kívül!
A jó online marketing ügynökség nem csupán hirdetéseket kezel vagy posztokat gyárt. Az igazán ütős partner stratégiát épít, tervez és segít növekedni. Egy profi marketing ügynökség nemcsak hirdetési kampányokat futtat, hanem stratégiában gondolkodik. Ez az egyik legfontosabb szempont online marketing ügynökség választásnál.
A stratégiában való gondolkodás azt jelenti, hogy a szakember először megérti a vállalkozásod céljait, feltérképezi a célközönséged és ezekre alapozva építi fel a teljes marketing folyamatot. Fontos, hogy az ügynökség már az elején kérdezzen, hogy hol tartasz most? Hová szeretnél eljutni? Mik az erősségeid és a kihívásaid? Ha csak azt hallod, hogy „indítsunk Facebook-hirdetést” mindenféle stratégia nélkül, akkor érdemes tovább keresned.
A jó marketinges csapat nem improvizál hónapról hónapra, hanem készít egy részletes marketing tervet. Ez tartalmazza majd a célokat (pl. eladások, feliratkozók, leadek), az eszközöket (SEO, Ads, social, e-mail stb.), az ütemezést és ami a legfontosabb, a mérőszámokat. A tervezés átláthatóságot hoz. Tudni fogod, hogy mire költesz, mit várhatsz el és mikor. Ez különösen fontos, ha korábban már volt „láthatatlan” marketinged, ami csak vitte a pénzt, de nem hozott eredményt.
Milyen további szempontokat tarthatsz szem előtt?
Például a hírlevél rendszer felépítését, ami egy hosszú távú ügyfélkapcsolat kulcsa. Sokan még mindig alábecsülik az e-mail marketing erejét. Pedig egy jól kiépített hírlevél rendszer aranyat ér. A jó ügynökség segít felépíteni az adatbázisodat jogtisztán és célzottan, automatizált leveleket beállítani (pl. üdvözlő sorozat, kosárt elhagyó e-mail) és rendszeresen küldeni értékes tartalmakat vagy ajánlatokat. Az e-mail nemcsak olcsóbb, mint sok más csatorna, hiszen sokkal személyesebb és hosszú távon hűséget épít.
Ha az ügynökség ezt kihagyja, az intő jel lehet. A jó ügynökség nem a megérzéseire, hanem az adatokra épít! Követik és elemzik az eredményeket, ezt pedig rendszeresen megmutatják, hogy mennyibe került egy vevő, milyen konverziós arányt ért el a kampány, mi működik és mi nem. Ez nemcsak bizalmat épít, hanem lehetővé teszi, hogy folyamatosan fejlődjetek. Ha az ügynökség „nem szeret jelentéseket küldeni”, az nem profizmus, hanem rejtőzködés.
Mi az utolsó pont, amit mindenképpen tarts be, ha online ügynökséget készülsz választani?
A marketinged nem egy „dobd be és felejtsd el” projekt. Folyamatosan változnak a trendek, a piac, a céljaid, így fontos, hogy az ügynökség valóban jelen legyen. Ez azt jelenti, hogy rendszeresek az egyeztetések, teljes mértékben nyitott a kommunikáció és proaktív javaslatok születnek. Ha csak alig lehet elérni őket vagy hónapokig nem kapsz friss ötletet, érdemes elgondolkodnod a váltáson.
Egy szó, mint száz, az ideális partner túlmutat a kampányokon, ugyanis gondolkodik, tervez, rendszerben lát. Tudja, hogyan kell hosszú távon építkezni, nem csupán „most azonnal” eredményt produkálni. Ne feledd, hogy a marketing ügynökség felelős választás, nem apróság! Ez egy üzleti döntés, ami hosszú távon befolyásolhatja a növekedésedet.